Messuterveisiä Tukholmasta, Nordiska Trädgårdarista! Olin siellä ensimmäistä kertaa ja messut olivatkin kaikin puolin onnistunut kokemus.
Olimme liikkeellä hillittömän hauskalla porukalla, naurua riitti aamusta iltaan. Kiitos vielä 100% outdoor -blogin Katille, Kukkalan Sannalle, Riinalle Versoja Vaahteramäeltä -blogiin sekä Kesätuulian mutamäki -blogin Suville. Messuillakin törmättiin tuttuihin, suomalaisbloggaajan tunnisti isosta kamerasta ja mutkalla olevasta kuvausasennosta. Oli nimittäin silmiin pistävää, miten harva ainakaan torstaina paikan päällä kuvasi. Ideoita räpsittiin muistiin lähinnä puhelimella. Ehkä ruotsalaisbloggaajat tulivat paikalle vasta myöhemmin.
Messuilla korostui kaunis ja harkittu esillepano.
Perinteisten hortensioiden ja pelargonioiden lisäksi messuilla näkyi paljon kaktuksia. Erityisesti ihan minikokoisia.
Myös eriväriset käenkaalit olivat hyvin edustettuina. Niitä olisin halunnut kantaa kotiin kassin täydeltä!
Tämän vuoden hittikasvi oli Gingko Biloba, neidonhiuspuu. Niitä löytyi ihan pikkuriikkisistä reilun kokoisiin.
Myös leikkokukkia oli paljon. Maljakot (ja kukat) olivat joko todella näyttävän kokoisia,
tai sitten yksittäiskukkia sekalaisissa yksittäismaljakoissa.
Kauniita kokonaisuuksia molemmat!
Viherseinät olivat leikkokukkaseiniä.
Olen aina pitänyt ruotsalaisia edelläkävijöinä monella alalla. Siksi olinkin hämmästynyt, että ruoste ja rustiikki olivat yhä vahvasti läsnä. Odotin ehkä jotakin ihan uutta. Moni asioista oli kuitenkin tuttuja jo suomalaisilta messuilta. Ei tässä enää niin jäljessä laahata!
Metsäteema ja tietynlainen harkittu huolettomuus oli vahvasti läsnä.
Omat silmäni poimivat selvästi vähän siirtomahenkisiä kokonaisuuksia.
Messut olivat varsin antoisat ja torstai messupäivänä erittäin hyvä valinta. Paikan päällä mahtui liikkumaan ja kuvaamaan.
Tänne on päästävä uudestaan!












