Sain Katilta 100% outdoor -blogista kivan haasteen. Tarkoitus on vastata toisen keksimiin kysymyksiin, yhteen tai vaikka kaikkiin. Kiitos Kati näistä!
1. Voisitko asua enää ilman pihaa?
Voisin, mutta en haluaisin joutua moisen tilanteen eteen! Itselleni kodin ympärillä oleva piha on henkireikä, rakas harrastus, laajennettu olohuone. En siis tarkoita pelkästään puutarhanhoitoa, vaan kaikkea pihaelämään liittyvää. Oleskelutiloja, lapsille paikkaa leikkiä, kahvihetkiä, aikaa ystävien kanssa, valokuvaamista.
2. Mikä tulee olemaan ensi kesän suurin työsarka pihalla?
Rakas aviomieheni ei vielä tiedä tätä, mutta isoja työsarkoja on itse asiassa kaksi. Takapihan raja-alue, jossa on ränsistyneitä pensaita ja kituliaita kasveja huonossa kasvualustassa. Toinen, ja näkyvyytensä vuoksi edelle kiilaava, on etupihan kesähuoneen keskeneräinen ympäristö. Kasvilaatikoita, istutusalueita, lisää rajauksia, kivetyksiä, singelin kärräämistä... Mutta tehdään mitä ehditään, niin kuin tähänkin asti!
3. Mitä olet oppinut viimeisen vuoden aikana?
Olen oppinut sietämään keskeneräisyyttä (ehkä jopa vähän liiankin hyvin!). Olen oppinut tiettyä rentoutta ja positiivisempaa elämänasennetta. Katselemaan elämää kauniimpien lasien läpi, arvostamaan arkea entistä enemmän.
4. Mitä bloggaaminen antaa sinulle?
Bloggaamisessa yhdistyvät kaikki rakkaat harrastukseni: puutarhanhoito, sisustaminen, leivonta, valokuvaus. Olen tutustunut ihaniin ihmisiin, kokenut kivoja asioita, oppinut uutta.
5. Mitä haluaisit osata?
Haluaisin osata piirtää, soittaa saksofonia, puhua sujuvasti ranskaa, nikkaroida huonekaluja. Puutarhassa haluaisin osata hallita isoja kokonaisuuksia, suunnitella ja toteuttaa niitä. Nyt poukkoilen sinne tänne pienen piperryksen perässä.
Loppuun vielä anteeksi- ja avunpyyntö. Sain alkuvuodesta toisenkin haasteen, mutta kun en heti kirjannut sitä muistiin, en enää tiedä mistä haasteen sain. Jos siis en ole käynyt juuri sinun blogissasi noutamassa haastetta, anteeksipyyntöni. Mielelläni nappaisin sen mukaani!