Hiihtoloman Tukholman reissulla ihastelimme muidenkin liikkeiden esillepanoa nimenomaan ovenpielissä. Esimerkiksi H&M Home myi upeita sesongin leikkoja. Siinä ne olivat, ulko-oven molemmin puolin, värisävyin järjestettyinä. Rennosti ja ihanan kutsuvasti.
Olisihan se upeaa ostaa uusi tyynyliina ja siihen mätsäävät perjantaikukat samasta paikasta. Kukkakimppu kourassa tulisi katsastettua myymälän maljakkotarjonta, pöytäliina kainalossa tulisi varmasti ostettua myös kaunis kimppu.
Ostopäätökseeni voi vaikuttaa hävettävän helposti muutamalla kauniilla kasvilla. Olen niiiiiin helposti vietävissä visuaalisesti. Mutta uskon, etten ole ainoa.Voi kun meilläkin alettaisiin panostaa kutsuvaan sisääntuloon. Lainsäädäntö varmasti rajoittaa monia innokkaita yrittäjiä. Mutta saahan sitä aina haaveilla!
Puutarhamessukuume senkun nousee kun katselee näitä kuvia:D
VastaaPoistaOnneksi messut lähenevät lujaa vauhtia! :D
PoistaSaman huomasin minä viikko sitten kun kävin Stocholmassa, ihania isoja kauniisti esille leitettuja kukka kimppuja, ei niin nihkeesti kuin Suomessa muovisessa kääreessä vaan kauniissa ruskeassa paperi kääreissä, todella kutsuvia olivat.
VastaaPoistaJuuri näin, jo pelkällä esillepanolla on aivan valtava vaikutus, vaikka kukat aina kauniita ovatkin. Ja jo se silmänruoka ja henkinen hyvinvointi sitä kautta. Ehkä kohta meilläkin..?
PoistaHurmaavia kuvia!
VastaaPoistaOlen samaa mieltä kanssasi näistä esillepanoista! Me suomalaiset myymme vaan tuotteita, mutta ruotsalaiset osaavat myydä mielikuvia, tunnelmia ja fiiliksiä. Näillä tunteisiin herättävillä esillepanoilla tulee ihan varmasti myös ostettua tuotteita, sellaisiakin mitä ei ole suunnitellut etukäteen.
Juurikin niitä mitä ei ole suunnitellut etukäteen:D Tuo oli hyvin summatta, meillä myydään tuotetta, ruotsissa mielikuvia ja fiiliksiä. Mielummin kyllä ostaisin niitä, ruokkii paljon enemmän omiakin aisteja. Onneksi Ruotsiin ei ole pitkä matka!:)
PoistaTässä olisi ideaa myös suomalaisille yrittäjille! Tuo ruskea paperikääre saa kukat hehkumaan ihan eri tavalla kuin tiukkaan puristetut kimput muovikääreessä mustaan muoviämpäriin sullottuna Prisman tai Lidlin kassojen lähellä. Suomessa tärkeintä on käytännöllisyys, ei kauneus, tässä se taas nähdään.
VastaaPoistaMinä olisin ainakin vietävissä, kukkakimppu houkuttaisi sisälle sisustusputiikkiin ja sitten alettaisiin etsiä jotain muuta kivaa sen kaveriksi...
No hyvä että joku muukin tunnusti, helposti vietävissä ollaan!:) Olisihan se ihanaa nauttia kukista ja siitä kauniista fiiliksestä jo ostopaikasta lähtien ja saada samalla inspiraatiota myös kotiin. Sitä odotellessa...
PoistaNiin lainsäädäntö ja sää... Monilla paikkakunnilla on haettava erikseen lupa jos haluaa käyttää liikkeen ulko-oven ulkopuolista tilaa. Siitä kait täytyy usein myös maksaa jotain ja lupa on voimassa jonkun tietyn ajan. Huh mikä byrokratia... Samoja ihania oven-vierus juttuja tulee itsekin aina ihailtua kun käy Ruotsissa tai Tanskassa. Näitä on ihana nähdä blogien välityksellä kun ei itse pääse reissaamaan:)
VastaaPoistaKukkia siellä myydään muuallakin kuin kukka- tai ruokakaupoissa. Ruotsalaiset ostavat hövelimmin kukkia. Niin olen minäkin ruvennut ostamaan. Ehkä meilläkin ostettaisiin jos niitä enemmän ja kauniimmin tarjoiltaisiin. Kaupunkien katukuvaa voisi kyllä kaunistaa enemmän.
VastaaPoistaIhanan houkuttelevaa ja todella sisäänkutsuvaa. Ehkäpä meilläkin vielä joskus.. kiva, kun jaoit tunnelman meille!
VastaaPoistaAivan ihastuttavia värejä noissa tulppaaneissa. Ihanan näköinen kaupan sisääntulo. Tekis mieli ostaa :)
VastaaPoistaKeväisen näköiset tulput. :)
VastaaPoista